写文推歌,贪酒好色

I May Hate You Sometimes - The Posies

The Posies是于上世纪八十年代中期成立的摇滚乐队,经过数次换血和休整,目前仍活跃在巡演一线。本次推荐的这首“I may hate you sometimes”收录在其首张自制碟“Failure”中,并随着成千上万的自录带扩散至北华盛顿。另类摇滚的曲风使它兼收了许多不同的元素,清晰明亮的人声与节拍强劲分明的伴奏体现了应对英伦摇滚第二次入侵的妥协态度,耳虫式的重复乐句和朗朗上口的歌词又有浓厚的商业感,同时又具备一些美国本土乡村乐的特征。 强力流行的痕迹很重,但不至于像“My Sharona”或“What I like about you”,让人听完像嗑了丸子一样停不下来地晃。无论怎样,像这样带有实验性质的多元摇滚乐和强力流行乐已在九十年代后期就开始蛰伏于地下,但大势所趋阻挡不了人们怀旧的心情,即使难以被所有人视作经典供奉,它所代表的年代和流派仍为人们所珍视和怀念。

在路上时切到这一首,会让人不由自主地跟着边打节拍边哼唱,并受到歌曲中那份豁达心情的影响,从不安中解脱出来,获得释然和轻松。

这首歌也是动画神作Daria剧场版的片尾曲,顺便安利一下Daria,b站有全集可看。

歌词如下:

I May Hate You Sometimes - The Posies

Here we are, only been a couple of years

再次见面,也没经过几年

Maybe longer

或许更久一些

Yes it's true, I'm no good at being the strong man

没错,我不擅长扮演坚强的角色

You're stronger

你有更硬的心肠

But I think, maybe you should take a good look

但我觉得,也许你该正视一下

At my feelings

我如今的感受

Can't you see, I'm another one just like you

发现没,我和你差不多

A human being

心也是肉做的

I don't want to have to sacrifice to have to get along

不愿委曲求全

I don't ever want to be the one to say I'm wrong

我也不想再低声下气

I may hate you sometimes

我有时可能会恨你

but I'll always love you

但也会一直爱着你

What did you say

你说过什么

It's so hard for me to remember

我不会都记得

What you meant

话里话外的意思

How did it happen

一切究竟怎么发生的

was it preconceived

是否早已有所预兆

Or a complete accident

或者它本身就是个事故

I still recall

我仍然能想起

We were once happy together

我们曾有一段开心的日子

Smiling faces

对着傻笑

But things have changed

但世事难料 

and now you're only happy when I remember where my place is

你为我能明白自己的位置欣慰

I don't want to have to live up to your expectations

我不想再按照你的期待生活

I don't ever want to be the one to end relations

不想再处于被动

I may hate you sometimes

我有时也许记恨

but I'll always love you

但我会永远爱你

Do you think you could treat me

你认为你还会

Like somebody special? 

对我另眼相看吗?

I can't be everything to everybody

我无法对所有人都举足轻重

Could I at least be something to you? 

但我是否可以于你而言至少不只是一个过客?

Don't look so surprised

别这么惊讶 

I'm a little smarter than every other weakling

我还是稍有那么一点儿聪明

Say no more, I know exactly what you're going to say

不必多说,我很清楚你想要说的话

Without you speaking

无需多言

A familiar phrase, I've heard it said often before

都是老生常谈的陈腔滥调 

Please forgive me

请原谅我

Don't be a fool, if I can't live with myself

别傻了,如果我不能一个人好好生活

How could you live with me? 

你又怎能愿意托付于我? 

Now that I'm filled with emotion you're dispassionate

如今我万般思绪涌上心头,你的心里却波澜不惊

You only live for yourself while I live to regret

你过着自己的生活,而我在悔恨中度过

But don't ever think that I could easily forget

不要认为我能轻易忘记过去

Because I'm damned if I do and I'm damned if I don't

我的境地进退尴尬,没有出路

I said that I would but now I know that I won't

嘴上信誓旦旦,心里却清楚自己无能为力

And the chance of being right is looking kind of remote

让一切变好的几率现在看来微乎其微

I may hate you sometimes X3

我有时也许会记恨你

but I'll always love you

但也会一直爱着你 

I may hate you sometimes but I'll always love you

我也许有时记恨你,但也会一直爱着你 

评论
热度 ( 28 )

© 海子青 | Powered by LOFTER